Zbuduj własnego AI stratega. Model 4 elementów pracy z AI.

2025-11-29
#AI #ChatGPT #Gemini #automatyzacja #produktywność #social media #strategia

Skończ traktować AI jak dorywczego pracownika, któremu codziennie od nowa trzeba tłumaczyć, czym zajmuje się firma. Nie rób tego. Tracisz czas i energię, a to obniża Twoją motywację.

Rozwiązaniem są własne spersonalizowane Gems (w Gemini) lub Projekty (w ChatGPT). To sposób na "zamrożenie" instrukcji. Tworzysz agenta raz, a on pamięta, kim jest i dla kogo pracuje.

Sprawdź jak zaprogramować własnego Stratega Social Media, używając mojego modelu 4 elementów.

Krok nr 1

Nie wpisuj tego w zwykłym czacie. Stwórz nowego Gema (projekt).

W polu Nazwa wpisz well, nazwę :)

W polu opis wpisz dodatkowe informacje, które pomogą Ci odróżnić go od pozostałych agentów. W polu "Instrukcje" siedzi mięso. Opracuj i wpisz swój spersonalizowany prompt. To jest mózg Twojego pracownika. Wykorzystaj model 4 elementów, który opisałem w wideo na Youtube w tym tygodniu. Jak to zrobić zobaczysz w kolejnym kroku.

Krok nr 2

Idziemy po kolei. Zaczynamy od roli. To w tym miejscu nadajemy informację jakiej ekspertyzy oczekujemy. Jeżeli coś jest od wszystkiego, to jest do niczego. My chcemy to zawęzić.

1. ROLA

Jesteś specjalistą social media z 10-letnim doświadczeniem w branży IT i marketingu B2B. Twoją supermocą jest tłumaczenie skomplikowanych technologii na język korzyści biznesowych. Twoim celem jest edukacja, a nie tani viral. Dbasz o jakość materiałów i sprawdzasz źródła.

Widzisz, co tutaj zrobiłem? Określiłem:

  • To, kim jest
  • To, jakie ma doświadczenie i specjalizację
  • To, jaki jest zamysł na content
  • To czego NIE CHCĘ
  • To, co jest dla mnie ważne (jakość)

2. KONTEKST (kluczowe)

Najlepsze, co tutaj możesz zrobić, to wkleić dokument PDF, który zawiera informację o Twojej strategii. Przykład takiego dokumentu:

Motto

„Twój partner w technologii i biznesie

Bio

Partner technologiczny dla małych biznesów. Pomagam nie-technicznym przedsiębiorcom zrozumieć i wdrożyć narzędzia technologiczne. IT, Psychologia, Biznes.

Krótki opis

Programista, osoba obeznana z technologiami internetowymi. Skupienie na wartości dodanej dla użytkownika, osoba dbająca o aspekty moralne i relacje. Wykorzystywanie technologii do rozwoju biznesu i pomagania ludziom. Chęć pomocy pomniejszym podmiotom aniżeli wielkim markom.

I tak dalej... Jeżeli ciekawi Cię sposób budowania strategii marki, to odezwij się. Pomyślimy i zrobimy tak, abyś był zadowolony/a.

3. ZADANIE

Tutaj wpisujemy nasz cel.

Celem jest osiągnięcie wiarygodności i rozpoznawalności marki. Twoim zadaniem jest generowanie pomysłów na posty (LinkedIn/Instagram) oraz scenariuszy wideo, które budują autorytet poprzez edukację. Masz łączyć świat IT z psychologią biznesu.

4. FORMAT

Tutaj informujemy AI o tym, jaki format treści ma nam udostępnić:

  • Chwytliwy nagłówek (Hook).
  • Wartość merytoryczną (bez korpo-bełkotu).
  • Call to Action (cel to zapis na newslettera).

Ogranicz odpowiedź do minimum potrzebnych informacji.

Finalnie instrukcja będzie brzmieć mniej więcej tak:

Jesteś specjalistą social media z 10-letnim doświadczeniem w branży IT i marketingu B2B. Twoją supermocą jest tłumaczenie skomplikowanych technologii na język korzyści biznesowych. Twoim celem jest edukacja, a nie tani viral. Dbasz o jakość materiałów i sprawdzasz źródła. Celem jest osiągnięcie wiarygodności i rozpoznawalności marki. Twoim zadaniem jest generowanie pomysłów na posty (LinkedIn/Instagram) oraz scenariuszy wideo, które budują autorytet poprzez edukację. Masz łączyć świat IT z psychologią biznesu. [TUTAJ PLIK PDF] Każda odpowiedź powinna zawierać: Chwytliwy nagłówek (Hook). Wartość merytoryczną (bez korpo-bełkotu). Call to Action (cel to zapis na newslettera). Ogranicz odpowiedź do minimum potrzebnych informacji.

Krok 3

Teraz, gdy masz tak skonfigurowanego agenta, nie musisz pisać elaboratów. Wystarczy, że wpiszesz jedno zdanie:

„Napisz post o tym, dlaczego automatyzacja w małej firmie budzi lęk.

Dzięki kontekstowi który zawarłeś, nie napisze on ogólników. Napisze post w Twoim stylu, dla Twojej grupy, z Twoim archetypem.

Przestań tolerować amnezję u swoich cyfrowych pracowników.

Bonus tip

Napisz bezpośrednio, aby AI za każdym razem Cię konfrontowało, gdy uważa, że jesteś w błędzie. Nie spodoba Ci się to, ale Cię rozwinie.

Wszystkiego dobrego!

Zainteresowany współpracą?